⭐Fortsatt grønt nivå i barnehager, mens skolene går over på gult nivå⭐

Barne- og ungdomskolene i Stavanger går over til gult smittevernnivå fra førstkommende mandag til 1. januar 2022. Barnehagene driftes på grønt nivå inntil videre, men situasjonen vurderes fortløpende.

Bakgrunnen for at skolene settes på gult nivå, er at et høyt antall elever i grunnskolen har blitt smittet de siste ukene.

Helsesjef Runar Johannessen i Stavanger kommune har fortløpende vurdert smittespredningen.

Vi ser nå at det er behov for å innføre tiltak som kan ta ned smitten. Gult nivå gir en mer oversiktlig organisering av skolehverdagen og fører til at elevene får færre nærkontakter gjennom uken. På den måten senkes risikoen for at mange må i karantene ved nye utbrudd, sier Runar Johannessen.