Kontakt i påsken.

Vi er alle i en helt spesiell situasjon. Covid 19 - viruset har endret hverdagen vår drastisk, og barnehagen har nå vært stengt i tre uker. Barnas normale hverdag og rutiner med lek og aktiviteter med andre barn og gode venner er for en periode satt på vent.

Denne påsken blir litt annerledes for oss alle. Vi må fremdeles gjøre det vi kan for å unngå smitte, og kan derfor ikke bevege oss hvor vi vil eller være sammen på den måten vi ellers er vant til. Dette kan kreve mye av oss. Vi lever ulike liv og har forskjellige bosituasjoner. For noen av oss kan denne perioden kjennes ekstra utfordrende og vanskelig, noe som også kan prege hverdagen og stemningen hjemme. Barna våre er svært sensitive for hvordan omsorgspersonene rundt dem har det. Barn trenger imøtekommende, forståelsesfulle og kloke voksne som kan trygge de og være tilstede. Dette er ingen enkel oppgave når vi selv kjenner på bekymring og stress over at livet må leves på en litt annen måte for en periode. Trenger du noen å snakke med? Da kan du ta kontakt med Hege eller Camilla. Vi bryr oss!

Daglig leder: Hege H Tønnessen: Mob: 91146185   - epost: post@byhaugen-barnehage.no

Eller

Stedfortreder Camilla H Tvede: 45257973  - epost: kontor@byhaugen-barnehage.no

Mental helse har flere telefonnummer du kan ringe:

1. Hjelpetelefonen: 116 123
  2. Foreldresupport: 116 123 (tast 2)
  3. Arbeidslivstelefonen: 225 66700

Alarmtelefonen for Barn og Unge – 116 111

• Alle barn kan ringe 116 111 når de har det vondt, vanskelig eller føler at de trenger hjelp.
  • Også for voksne som er bekymret for barn og unge.
  • Pga. Koronasituasjonen er denne telefonen døgnåpen

Barnevernvakta tlf. 51 89 91 67 / 51 89 90 00 er barnevernets akuttberedskap når barnevernstjenesten har stengt og holder da til på politistasjonen.  Hovedoppgaven er å hjelpe barn og familier i krise som trenger rask hjelp.