Velkommen til barnehageåret 2012/2013

Da er nytt barnehageår offisielt i gang. Velkommen tilbake til alle "gamle" barn og familier. Hjertelig velkommen til dere som begynner barnehagekarrieren i Byhaugen nå i disse dager. Vi ser fram til å bli kjent med både små og store.

Mye skjer i løpet av en sommer. Barn vokser og modnes. De store (Røvergruppa) slutter, og et nytt kull skal overta som de eldste i barnehagen. 3 åringene (froskene) bytter til stor avdeling, og går for å være de eldste på liten avdeling til å bli de yngste på stor avdeling. Mange nye intrykk som de små skal ta inn over seg enten de nå er helt nye i barnehagen eller de bytter avdeling. Så det er helt normalt at barna kan bli ektra trøtte etter en hel dag i barnehagen.

Vi ønsker velkommen til Elisabeth Markhus og Anne Therese Eriksen som kommer tilbake fra endt barselpermisjon. Og Marianne som endelig er tilbake etter en lang sykdomsperiode:-)

Vi går høsten i møte med mange spennende prosjekter her i barnehagen. Et av de største prosjektene er: KVELLO prosjektet (rett hjelp tidlig) som vi er invitert av Stavanger kommune til å delta i. Dere har alle fått informasjon om dette prosjektet i barnas hyller i dag, så det er fint om alle leser dette. Det blir også informert om dette prosjektet på høstens foreldremøte.

Det andre store prosjektet vårt er som i fjor: Barn og voksne i bevegelse. Vi har i år med oss en veileder fra UiS som heter Anne Brekke og som er ekspert i fysisk fostring. Hun skal dere også få møte og høre på foreldremøte.

HØSTENS FORELDREMØTE ER: TIRSDAG 11. SEPTEMBER KLOKKEN 19.30 - CA 22.00

Da ønsker jeg oss alle et godt nytt barnehageår, med friske, aktive og glade barn og voksne, fornøyde foreldre og overkommelige utfordringer. Ikke nøl med å ta kontakt, send meg en mail, ring eller stikk innom døra mi hvis dere har spørsmål, innspill eller andre ting dere vil dele med dere:-)

Hilsen fra kontorrottå Hege