Velkommen til nytt barnehageår I Byhaugen barnehage 2019!

Vi ønsker alle velkommen til et nytt barnehageår i Byhaugen barnehage. Vi gleder oss til å se igjen de som allerede går her og ser frem til å bli kjent med mange nye barn og foreldre.

Starten av året vil som vanlig være en tid for trygghet, relasjonsbygging og vennskap. I tillegg til den daglige kontakten så vil all informasjonen til dere foreldre bli sendt ut på e-post eller lagt ut på hjemmesiden. Derfor er det viktig at vi har oppdaterte e-postadresser. Endringer og oppdateringer av e-postadressene gis direkte til den enkelte avdelingen eller til daglig leder. Dersom det er noe dere lurer på, så ta kontakt med oss.

Tema for dette året er 70-tallet, det blir gøy! Har dere foreldre noen gode ideer til hva vi kan gjøre, tar vi gjerne imot det. Vi fortsetter også med leseglede - språkløyper, tilstedeværende voksne - trygghetssirkelen. Vi er en barnehage som legger vekt på friluft og utelek, og vil fortsette med å være mye ute, og fokus på fysisk aktivitet både i barnehagen og på tur i nærmiljøet.

Nytt i år er at barna får servert varm mat hver dag. Fire dager med middag/grøt og en dag med nybakt brød eller rundstykker. Som det også er blitt nevnt, vil vi hver fredag servere frokost. Det kan være alt fra "grove lapper". brødmat eller ulike typer korn. Det vil si at dere i utgangspunktet ikke trenger å ha med matboks på fredagene. Har dere foreldre tid og anledning om fredagene, er det også mulig for å ta seg en matbit sammen med ditt barn.

Vi gleder oss til et nytt år sammen med dere alle!

Hilsen fra kontoret,

Camilla og Hege